Sunday, December 19, 2010

Sense and suffocation*















"I am learning peacefulness, lying by myself quietly"
Sylvia Plath - Tulips

Somebody is got to stop the fires and the shaking of my arm
I’ll be responsible I’ll be lovely,
I’ll be
Completely and utterly grateful, I’ll manage
I won’t touch, never a scratch or a match
lost, the gunshots, the vivid colours
all bombing
Through the roof, through my heart, through my eyes
They have married my soul and savaged it
spitefully

Somebody please, close the blinds, I’m standing now and I’m shut

Imagen ©Stephen Wey

*traducción en comentarios

1 comment:

Lysiz said...

Alguien detenga el fuego y el temblor de mi brazo.
Voy a ser responsable voy a ser amable,
Voy a ser
Completa y totalmente agradecida, me las arreglaré
No voy a tocar, nunca un rasguño o un partido
perdido, los disparos, los colores vivos
todos bombardeando
A través de la azotea, a través de mi corazón, a través de mis ojos
Ellos se han casado con mi alma y la destrozado a despecho

Alguien por favor, cierre las cortinas, estoy de pie ahora pero callada