Wednesday, December 08, 2010

If I could speak beyond your love, __________beyond my longing;*















Don't fall into this ravine, into this love
because my name is not peace or love
my name is war and wreckage

Run up to the mountains
where my kisses won't find you
where the roads are no longer my arms
to reach you, to keep you

Don't stay, darling, fight!
flee without forgiving

I'll call you in names, our names
I'll sooth you
don't listen!
lose your way and don't look back

My voice is but a mimic
only thunder lies beneath

Imagen ©Pinacoteca Vasily Kandisky

*traducción en comentarios

1 comment:

Lysiz said...

Si pudiera hablar más allá de tu amor, más allá de mis ansias

No caigas en este barranco, en este amor
porque mi nombre no es paz o dulce
mi nombre es guerra y sus restos

Corre a las montañas
donde mis besos no te encontraran
donde los caminos ya no son mis brazos
para alcanzarte, para mantenerte

No te quedes, cariño, ¡lucha!
huye sin perdonar

Te llamaré en nombres, nuestros nombres
voy a calmarte
¡no escuches!
pierde tu marcha y no mires atrás

Mi voz no es más que mímica
sólo truenos le habitan